Willkommen an der Fakultät, Prof. Fuchs! ** Welcome to the faculty, Prof. Fuchs!

02.09.2021

Mit 01. September verstärken zwei neue Experten die Fakultät. In dieser Serie stellen wir Prof. Christoph Fuchs und Dmitriy Knyazev vor.

[English version below]

Wir freuen uns, Univ.-Prof. Christoph Fuchs, PhD, als neuen Professor für Marketing am Institut für Marketing und International Business begrüßen zu dürfen.

Christoph Fuchs hatte zuvor seit 2015 den Lehrstuhl für Marketing an der TUM School of Management der Technischen Universität München inne und war Academic Program Director des „Master of Management in Technology“. Ebenfalls seit 2015 ist Christoph Fuchs Visiting Professor in der niederländischen Erasmus University of Rotterdam, wo er von 2010 bis 2014 u.a. auch Associate Professor (tenured) war.

Weitere Stationen seiner wissenschaftlichen Karriere führten Professor Fuchs nach Dänemark und Spanien. Die Anfänge der akademischen Laufbahn liegen in Wien: Nach dem Master an der Wirtschaftsuniversität Wien, inklusive Forschungsaufenthalt in den USA, absolvierte Christoph Fuchs seinen PhD mit Auszeichnung an der Universität Wien.

Die Forschungsinteressen des Marketingprofessors liegen u.a. an der Schnittstelle von Marketing und Technologie, Konsument*innenverhalten und psychologischen Konsequenzen des digitalen Wandels. Die Vielfältigkeit der Forschungsinteressen zeigt sich auch in der Publikationsliste: Professor Fuchs veröffentlichte in renommierten Fachzeitschriften mit Fokus auf Marketing, Management, Computerwissenschaften sowie Verhalten. Neben Fachartikeln griffen auch andere Medien die Forschungsthemen von Christoph Fuchs auf, darunter Forbes, Harvard Business Review, The Times, Psychology Today und Der Standard.

In der Lehre blickt Christoph Fuchs auf jahrelange Erfahrung zurück: Er unterrichtete Marketing-Kurse auf Bachelor-, Master und PhD-Level an bekannten europäischen Business Schools. Seine Lehrtätigkeit wurde außerdem mit dem Best Teaching Award der TUM School of Management ausgezeichnet.

Im Wintersemester 2021/22 hält Christoph Fuchs u.a. die Vorlesung Management I - Marketing (MA).

Die Fakultät wünscht Professor Fuchs einen guten Start in das Semester!

Die Vorstellung von Dmitriy Knyazev erscheint am 9. September 2021.

**

As of 1 September, two new experts are joining the faculty. In this series we introduce Prof. Christoph Fuchs and Dmitriy Knyazev.

We are pleased to welcome Univ.-Prof. Christoph Fuchs, PhD, as new Professor of Marketing at the Department of Marketing and International Business.

Christoph Fuchs previously held the Chair of Marketing at the TUM School of Management at the Technical University of Munich since 2015 and was Academic Program Director of the "Master of Management in Technology". Fuchs has also been Visiting Professor at the Erasmus University of
Rotterdam in the Netherlands since 2015, where he was also Associate Professor (tenured) from 2010 to 2014.

Further steps in his academic career took Professor Fuchs to Denmark and Spain. The beginnings of his academic career lie in Vienna: after completing his Master's degree at the Vienna University of Economics and Business (WU), including a research stay in the USA, Fuchs completed his PhD with distinction at the University of Vienna.

The marketing professor's research interests include the interface between marketing and technology, consumer behaviour and the psychological consequences of digital change. The diversity of his research interests is also reflected in his list of publications: Christoph Fuchs has published in renowned journals with a focus on marketing, management, computer science and behaviour. In addition to professional articles, other media also picked up on Prof. Fuchs' research topics, including Forbes, Harvard Business Review, The Times, Psychology Today and Der Standard.

In teaching, Christoph Fuchs looks back on years of experience: he has taught marketing courses at Bachelor, Master and PhD level at well-known European business schools. He was also awarded with the Best Teaching Award of the TUM School of Management.

In the winter semester 2021/22, Christoph Fuchs will hold the lecture Management I - Marketing (MA), among others.

The faculty wishes Professor Fuchs a good start to the semester!

The introduction of Dmitriy Knyazev will be published on September 9.

Christoph Fuchs ist Professor für Marketing.